12 Ιουλ 2014

ΦΤΑΙΕΙ ΑΡΑΓΕ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ;

Σοκ προκάλεσαν φέτος στην κοινή γνώμη τα αποτελέσματα των προαγωγικών εξετάσεων στην Α' Λυκείου, στα Λύκεια της χώρας.
Γράφτηκαν πολλά στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, τα περισσότερα επικριτικά...σε υπερθετικό βαθμό, τέτοιον ώστε η ηγεσία του Υπουργείου να φέρει δύο τροπολογίες με τις οποίες προσπάθησε να μετριάσει το αρνητικό αυτό αποτέλεσμα.
Είναι η πρώτη χρονιά που οι εξετάσεις στην πρώτη τάξη του Λυκείου διεξήχθησαν με το 50% των θεμάτων να...κληρώνονται από την τράπεζα θεμάτων και φυσικά σ'αυτήν, την τράπεζα εννοώ, έχει πέσει όλο...το ανάθεμα.
Είναι προφανές ότι η διαδικασία αυτή ώθησε τα αποτελέσματα προς την κατεύθυνση που πήραν και πολλούς μαθητές σε....καθεστώς έκπληξης!
Δεν είμαι όμως καθόλου σίγουρος ότι η τράπεζα θεμάτων, αυτή καθ'αυτή είναι η αιτία. Έχω την εντύπωση επίσης, ότι το σοκ ήταν μεγαλύτερο για τους διδάσκοντες συναδέλφους στα σχολεία.
Και αυτό δεν αποτελεί σε καμμία περίπτωση μομφή.
Οι συνθήκες και τα χρονικά περιθώρια που έχουν οι συνάδελφοι στο Ελληνικό δημόσιο σχολείο για να διδάξουν μια μεγάλη, σε έκταση ύλη, σε τάξεις των 25 και 30 μαθητών, δεν δίνουν κανένα δικαίωμα σε μια μομφή τέτοιου είδους.
Ασχολήθηκα με την τράπεζα στην Άλγεβρα...Ευτυχώς το μάθημα, στα περισσότερα σχολεία εξετάστηκε μετά από 3ήμερα ή 4ήμερα και είχαμε το περιθώριο να λύσουμε, με μικρές ομάδες μαθητών, ένα μεγάλο ποσοστό από τις 300 περίπου ασκήσεις, κλεισμένοι για πολλές ώρες στην Φροντιστηριακή αίθουσα.....
Πρέπει να πω ότι το σχολικό βιβλίο, σε καμμία περίπτωση δεν προϊδέαζε για το είδος αυτών των ασκήσεων.
Προφανώς επίσης κανένας μαθηματικός στο σχολείο δεν είχε το χρόνο να διδάξει αυτά τα είδη των ασκήσεων, με την ύλη που του είχαν αναθέσει να διεκπαιρεώσει.
Η τράπεζα θεμάτων, ως ιδέα, δεν με βρίσκει αντίθετο. Ο τρόπος και ο χρόνος όμως,  με τον οποίο φέτος δόθηκε στη δημοσιότητα, δεν χωράει αμφιβολία, ήταν μια δυσάρεστη έκπληξη για μαθητές και διδάσκοντες. Με δυσάρεστα, δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις αποτελέσματα.
Δεν είμαι αντίθετος και στην επανεξέταση μαθητών που δεν έχουν αφομοιώσει αυτά που έχουν διδαχθεί κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. ΑΡΚΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΧΘΕΙ! 
Η αντίληψη του "έλα μωρέ, χρειάζεται προσπάθεια για να μείνεις" πρέπει να εκλείψει από το Ελληνικό σχολείο. Αυτοί που μπορούν πραγματικά, πρέπει να προχωράνε. 
Αλλά αυτό προϋποθέτει ότι δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα στους μαθητές ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου