3 Οκτ 2014

ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;

Είναι μια περίοδος, αυτή του Σεπτεμβρίου, που ο χρόνος που απομένει για να ασχοληθώ με άλλα πράγματα, πέρα από την καθημερινότητα της δουλειάς μου στο Φροντιστήριο, είναι πραγματικά ελάχιστος.
Πολύ νωρίς το πρωί ή πολύ αργά το βράδυ, προλαβαίνω να κάνω μια...βόλτα στο διαδίκτυο και αποσπασματικά, να ενημερωθώ για την επικαιρότητα.
Βοηθάνε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένα πέρασμα στο facebook ή στο twitter είναι αρκετό για να δεις σε τίτλους, από τις σοβαρότερες ειδήσεις ως τα πιο περίεργα κουτσομπολιά...Να ενημερωθείς για τα αθλητικά ή να διαβάσεις σε πολλά αναρτημένα links τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις.
Από δημοσίευση στο facebook για παράδειγμα, χθες το πρωί είδα ότι η κυβέρνηση ζήτησε ψήφο εμπιστοσύνης.
Στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, αυτό το διάστημα, παρακολουθώ και τα τεκταινόμενα στην Παιδεία, στη χώρα μας...



Παραλογισμός! Σύγχυση! Ότι να'ναι!
Μου είναι πολύ δύσκολο να βρω λέξη να περιγράψω αυτό που μου προκαλεί ο βομβαρδισμός των "πληροφοριών" που καθημερινά ανακαλύπτω...
Ότι να'ναι, στην κυριολεξία! Μπάχαλο!
Ο καθένας το κοντό του και το μακρύ του...
Από που ν 'αρχίσει κανείς;
Η ηγεσία του υπουργείου άλλαξε την άνοιξη. Καλές ή κακές, υπήρχαν μεταρρυθμίσεις σε εξέλιξη.
Οι μαθητές ετοιμάζονταν για τις Πανελλαδικές εξετάσεις ξέροντας ένα συγκεκριμένο πλαίσιο για τις μετεγγραφές. Κάπου εκεί, στην περίοδο των εξετάσεων, άνοιξε μια συζήτηση για το αν ο νόμος είναι...εφαρμόσιμος.
Καταργείται διέρεε από "έγκυρες" πηγές  τη μια μέρα, διέψευδε ο υπουργός την επόμενη, μετά από καταιγισμό αντιδράσεων....
Κανονικά οι μετεγγραφές έλεγε το υπουργείο, δεν πρόκειται να γίνουν φώναζαν οι Πρυτάνεις των...πολύπαθων ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Και οι υποψήφιοι φοιτητές, απελπισμένοι, αυτοί και οι οικογένειές τους. Τα μηχανογραφικά βλέπετε έπρεπε να συμπληρωθούν...
Θα αναφέρω εδώ την περίπτωση μαθητή μου, ο οποίος για δεύτερη φορά επιχειρούσε να εισαχθεί στη σχολή που ονειρευόταν. Τα μόριά του, του εξασφάλιζαν την εισαγωγή του σ'αυτή τη σχολή, αλλά στην επαρχία. Ανήκε στους δικαιούχους μετεγγραφής, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο. Όταν είδα το πρόχειρο μηχανογραφικό, υπήρχαν μόνο τμήματα της Αθήνας. "Γιατί;" τον ρώτησα. "Μα δεν είναι σίγουρες οι μετεγγραφές" μου απάντησε. Δοκίμασα να τηλεφωνήσω σε αρμόδιο τμήμα στο υπουργείο, για μια υπεύθυνη ενημέρωση. Καταλαβαίνετε, ούτε καν έπιασα γραμμή. Έστειλα τον ίδιο τον μαθητή, στο υπουργείο να ρωτήσει. Του απάντησαν ότι...τίποτα δεν είναι σίγουρο.
"Αν δεν πάρω μετεγγραφή κύριε, θα είναι σαν να μην μπήκα πουθενά", μου είπε και δήλωσε μόνο Αθήνα. Σήμερα, φοιτητής στο Γεωπονικό της Αθήνας, σίγουρα θα αναρωτιέται αν θα έπρεπε να...ρισκάρει. Γιατί τελικά, μάλλον οι μετεγγραφές θα γίνουν.
Γι' αυτό όμως το έγκλημα, δεν θα λογοδοτήσει κανείς. Ποιοί και με ποιό δικαίωμα, στερούν τα όνειρα από ένα 18χρονο παιδί;
Με ποιά λογική νόμος που έχει ψηφιστεί πριν τις εξετάσεις, τροποποιείται μετά το τέλος των εγγραφών των πρωτοετών φοιτητών; Υπάρχει νομιμοποίηση σ ' αυτό;
Ο νόμος θ'αλλάξει. Έτσι εξαγγέλθηκε. Οι φετινοί υποψήφιοι δεν θα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες μετεγγραφής. Τουλάχιστον ας γνωρίζουν αυτά που θα ισχύσουν, πριν τις εξετάσεις τους.
Η γνώμη μου; Ίδια μ' αυτήν που διατύπωσε στο ιστολόγιό του, από το καλοκαίρι ακόμη,  πολύ έμπειρος συνάδελφος, εξαιρετικός γνώστης της πραγματικότητας στην Ελληνική αλλά και Ευρωπαϊκή Παιδεία: Να μην υπάρχουν μετεγγραφές. Ας βρει το κράτος άλλους τρόπους στήριξης των οικονομικά αδύναμων φοιτητών...
Αλλά δεν είναι μόνο οι μετεγγραφές.
Από πέρσι υπάρχουν αλλαγές στο Λύκειο. Το Νέο Λύκειο είναι στη ζωή μας...Τα παιδιά που ξεκίνησαν πέρσι την Α ' Λυκείου βιώνουν αυτές τις αλλαγές.
Η τράπεζα θεμάτων ήταν ένα πρώτο σοκ στην εξεταστική διαδικασία...
Οι ενστάσεις και οι συζητήσεις πολλές. Υπέρμαχοι κάποιοι, πολέμιοι ακόμη περισσότεροι.
Ο βαθμός της Α' τάξης,  όπως και αυτοί της Β' και της Γ' αποκτά...ενεργό ρόλο στην μοριοδότηση των υποψηφίων φοιτητών.
Η ιστορία με τους φετινούς μετεξετασταίους στα όρια της...κωμωδίας, και σίγουρα αφορμή για...χρονογραφήματα!
Τα παιδιά φοιτούν ήδη στη Β 'Λυκείου και το τοπίο γύρω από τις ομάδες προσανατολισμού της τελευταίας τάξης, ακόμη...ομιχλώδες.
Η Πληροφορική μπαινοβγαίνει στα εξεταζόμενα, Πανελλαδικά μαθήματα.
Τα πεδία είναι (μάλλον) 5. Φήμες για 6ο.
Τα μαθήματα 4, έχει αρχίσει και ψιθυρίζεται το 5ο...
Υπάρχουν σχολές που ακόμη αναζητούν το...λιμάνι τους! Σε ποιά ομάδα προσανατολισμού θα ανήκει η Ψυχολογία, για παράδειγμα; Τι γίνεται με τις Στρατιωτικές σχολές;
Να ρωτήσω για την ύλη; 8 ώρες τα μαθηματικά...Το αντικείμενο ποιό θα είναι; Τι θα διδαχθούν τα παιδιά;
Πότε είναι ο κατάλληλος χρόνος για να ξεκαθαρίσουν όλα αυτά;
Ή μήπως όλα αυτά τα αναπάντητα ερωτήματα, μόνο εγώ θεωρώ ότι είναι καίρια και απαραίτητο να απαντηθούν στους σημερινούς μαθητές της Β' Λυκείου; Το συντομότερο δυνατό.
Ο προγραμματισμός, άγνωστη μέχρι σήμερα λέξη, πρέπει να υπάρξει στον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας στη  χώρα μας.
Πρέπει, αλλά δεν θα γίνει...Αυτό μπορεί κάποιος να το προβλέψει με βεβαιότητα.
Δυστυχώς, μια προσεκτική ανάγνωση των προθέσεων και των προγραμμάτων του συνόλου του πολιτικού μας κόσμου, δεν αφήνει καμιά αμφιβολία. Δεν είναι μόνο ο προγραμματισμός άγνωστη λέξη. Είναι και η σοβαρότητα.
Ο ένας θα...καταργήσει τις εξετάσεις!
Διαλέξτε σχολή και...μπείτε!
Τα Ελληνικά πανεπιστήμια φωνάζουν κοντά ένα χρόνο τώρα, ότι δεν αντέχουν το κύμα των μετεγγραφών. Φαντάζομαι τις ορδές των...ελεύθερα εισαχθέντων, δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να τις φιλοξενήσουν!
Ο άλλος, επιτέλους, βρήκε τον τρόπο να πατάξει την "παραπαιδεία"...Θα επιτρέψουμε, λέει,  στους διορισμένους καθηγητές των Δημόσιων σχολείων να παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα...
Μάλιστα!
Η ανεργία πλήττει χρόνια τώρα τον κλάδο των καθηγητών, εμείς τις όποιες ευκαιρίες υπάρχουν θα τις δώσουμε σ ' αυτούς που ήδη έχουν, έστω μια κακοπληρωμένη, δουλειά.
Στους καιρούς που καθηγητές δέχονται να εργαστούν για...3 ευρώ καθαρά την ώρα, εμείς θα ανοίξουμε διάπλατα τις πόρτες της παράλληλης διδασκαλίας στους καθηγητές των σχολείων μας...
Και αυτός που θα βαθμολογήσει στο σχολείο τους μαθητές, θα επισκέπτεται τ'απογεύματα, κάποιους από αυτούς στα σπίτια τους, για να τους βοηθάει στην...πρόοδό τους! Με τον βαθμό να...μετράει!
Τι πιο...ηθικό; Ισονομία!
Τώρα που το σκέφτομαι, δεν είναι κακή ιδέα...Ας επιτρέψουν στον εφοριακό που θα με ελέγξει, να ανοίξει φοροτεχνικό γραφείο. Να μπορώ να τον προσλάβω για λογιστή μου!
Η Παιδεία είναι στα χέρια των...κυβερνώντων. Και οι σημερινοί, και οι προκάτοχοί τους, έχουν δημιουργήσει και θρέψει...τέρατα! Αυτοί που θα τους διαδεχθούν; Ανησυχητικά τα μηνύματα που...εκπέμπουν. Πυροτεχνήματα εκτοξεύονται με απίστευτη ευκολία δεξιά και αριστερά. Με παροιμιώδη προχειρότητα...
Και η προχειρότητα στην Παιδεία οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε αποτυχία, την όποια προσπάθεια γίνεται ή πρόκειται να γίνει, για να ορθοποδήσει επιτέλους η χώρα. Σε όλους τους τομείς.
Δεν θα φτιάξετε ποτέ τη χώρα, αν δεν ασχοληθείτε με τη νέα γενιά της...
Αν δεν προγραμματίσετε σωστά το μέλλον της.
Και το μέλλον μιας χώρας, αρχίζει από την Παιδεία που παρέχει στα παιδιά της.
Στα παιδιά μας σήμερα, τι διδάσκουμε με αυτά που βιώνουν στο κρίσιμο σταυροδρόμι που σηματοδοτεί η αποφοίτησή τους από το Λύκειο;
Απαξίωση και έλλειψη εμπιστοσύνης απέναντι στο κράτος. Αυτό μαθαίνουν και με αυτό θα πορευτούν στον υπόλοιπο βίο τους.
Και δεν θα φταίνε τα παιδιά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου