26 Σεπ 2014

ΟΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ...ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Δυο εβδομάδες περίπου από την έναρξη της σχολικής περιόδου, ανακοινώθηκε η ύλη και οι οδηγίες για τα μαθήματα της Α' και Β' Λυκείου.
8 ώρες προτείνεται να διατεθούν για τη διδασκαλία των πιθανοτήτων στην Α' Λυκείου...
Οι οδηγίες μάλιστα ξεκινούν με την επισήμανση, ότι στις προηγούμενες τάξεις, οι μαθητές είχαν μια πρώτη γνωριμία με αυτό το αντικείμενο των μαθηματικών.
Έχω την τύχη, στο Φροντιστήριο, να διδάσκω, σε αρκετά τμήματα, το μάθημα της Άλγεβρας, στην Α' τάξη.
Δεν ξέρω αν το δείγμα είναι...αντιπροσωπευτικό, ελάχιστοι όμως από τους δικούς μου μαθητές, έχουν ξανακούσει για...δειγματικούς χώρους, δενδροδιαγράμματα ή πίνακες διπλής εισόδου!
Θεωρώ, ότι οι περισσότεροι, έρχονται πρώτη φορά σε επαφή, με έννοιες, που όπως και να το κάνουμε, είναι δυσνόητες και σίγουρα...δυσκολοχώνευτες σε μαθητές που μόλις ξεκινούν τη διαδρομή τους στο Λύκειο.
Μη ξεχνάμε, ότι το συγκεκριμένο κομμάτι της ύλης, ακόμη και φέτος, θα εξεταστεί Πανελλαδικά στους υποψήφιους των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Δεδομένου μάλιστα ότι περιέχεται σε μάθημα βαρύτητας για ένα δημοφιλές επιστημονικό πεδίο, θα κρίνει, σε μεγάλο βαθμό...επιτυχίες ή αποτυχίες.
Θα μου πείτε τώρα, η τρίτη ή η τέταρτη χρονιά είναι που οι πιθανότητες έχουν κατέβει στην πρώτη τάξη...Σωστά!
Όμως τις προηγούμενες χρονιές, τα παιδιά στο τέλος, εξετάζονταν εξ'ολοκλήρου από τον καθηγητή που τους δίδαξε...Ο καθηγητής λοιπόν, όταν έβγαζε τα θέματα, είχε στο μυαλό του αυτά που είχε διδάξει, και σίγουρα αυτά στα οποία οι μαθητές του, κατά πλειοψηφία, μπορούσαν να ανταποκριθούν.
Αυτό είναι κρίσιμο σημείο...Ρίχνοντας μια ματιά στα προτεινόμενα θέματα της τράπεζας, αυτή που τουλάχιστον έχουμε στη διάθεσή μας, για το 1ο κεφάλαιο, βλέπουμε ότι υπάρχουν ασκήσεις, ιδιαίτερα απαιτητικές, ασκήσεις που για να απαντηθούν χρειάζεται καλή εμπέδωση των εννοιών. Αν δε, κάνουμε και σύγκριση με τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου η...ανησυχία μεγαλώνει!
Και φέτος, όπως και πέρσι, τον καθηγητή θ'αντικαταστήσει η...κληρωτίδα στη θεματοδότηση!
Ε λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, οι 8 ώρες δεν επαρκούν για να μάθεις σ ' ένα παιδί της Α ' Λυκείου αυτά που πρέπει να μάθει, ώστε μόνο του να αντιμετωπίσει τέτοια θέματα. Σίγουρα όχι, σε τάξεις των 25 μαθητών.
Θα προσπαθήσουν οι συνάδελφοι στις σχολικές τάξεις να το κάνουν. Στη μεγαλύτερη πλειοψηφία τους, δεν αμφιβάλλω καθόλου γι' αυτό...
Οι περισσότεροι θα διαπιστώσουν ότι χρειάζεται μια παρέκκλιση προς τα πάνω, από τις 8 ώρες του αναλυτικού προγράμματος.
Ε, εντάξει. Αν χρειαστούν και μερικές ώρες ακόμη, χάλασε ο κόσμος;
Ο κόσμος δεν χάλασε σίγουρα, ο μικρόκοσμος όμως του καθηγητή χάλασε...Δεν θα βγαίνει η καθορισμένη ύλη στο τέλος!
Θα εγκαλείται σε μια τέτοια περίπτωση...θα πρέπει ν' αποδείξει οτι δεν είναι...ελέφαντας!
Μην ξεχνάμε, ότι φέτος πρέπει να μάθει στα παιδιά και την...μελέτη της δευτεροβάθμιας πολυωνυμικής συνάρτησης! Βλέπετε, κρίθηκε σκόπιμο η ύλη ν' αυξηθεί!
Και όχι μόνο στην Άλγεβρα της Α' τάξης...Καταπιάστηκα μ 'αυτήν, παρατηρώντας τη δυσκολία που αντιμετωπίζω εγώ στο να μάθω στους, γυμνασιακής ακόμη νοοτροπίας μαθητές μου, να μεταφράζουν το "ή" σε "ένωση" και το "και" σε "τομή"...
Εκείνη η Γεωμετρία της Β ' Λυκείου;
Δύο ουσιαστικά κεφάλαια επιπλέον; Και τι κεφάλαια;
Είναι χρήσιμα; Κανείς από εμάς, του "θετικού" κλάδου της Εκπαίδευσης, δεν μπορεί να ισχυριστεί το αντίθετο...
Η Γεωμετρία, για πολλούς, δικαιούται...αναβάθμισης στα αναλυτικά σχολικά προγράμματα.
Ουσιαστικής όμως. Θα βρεί θέση στα Πανελλαδικά εξεταζόμενα κομμάτια των Μαθηματικών της Γ' Λυκείου;
Και γιατί οι μισοί περίπου μαθητές της Β' Λυκείου, οι οποίοι επέλεξαν την ομάδα των Ανθρωπιστικών σπουδών ν' αντιμετωπίσουν το ήδη σκληρό,  γι'αυτούς μάθημα, ενισχυμένο σε βαθμό δυσκολίας;
Είναι αλήθεια, ή είναι μόνο δική μου εκτίμηση, ότι μεγάλο ποσοστό των παιδιών, που ακολουθούν την 1η ομάδα προσανατολισμού, το κάνουν από...φόβο στα Μαθηματικά και στη Φυσική;
Να ένας ακόμη καλός λόγος για...εκλογίκευση της ύλης στην Α ' Λυκείου.
Αν ο μαθητής...προλάβει να καταλάβει τα Μαθηματικά, θα τα αγαπήσει κιόλας! Ή τουλάχιστον, δεν θα τα...μισήσει.
Δεν λέω ότι θα τα...προτιμήσει, δεν είναι άλλωστε αυτό το ζητούμενο. Η προτίμησή του όμως, και μιλάω για επιλογή προσανατολισμού, θα έχει να κάνει μόνο με τα...θέλω του!
Το καλοκαίρι θα κουβεντιάζουμε πάλι για το κύμα των μετεξετασταίων, και στη Β ' Λυκείου αυτή τη φορά...
Άλγεβρα, Γεωμετρία, Φυσική στους μεν, Αρχαία στους δε...
Η έξοδος, νωρίς από το Γενικό Λύκειο είναι ο στόχος; Πολλοί το πιστεύουν...
Θα γίνει ταξική η Εκπαίδευση; Πολλοί επιχειρηματολογούν σ ' αυτό.
Θα δούμε στο πολύ κοντινό μέλλον.
Προς το παρόν, με μεγάλο ενδιαφέρον, εγώ τουλάχιστον, περιμένω την ύλη των Μαθηματικών της Γ ' τάξης στο Νέο Λύκειο...
ΥΓ: Οι τριγωνομετρικοί αριθμοί αθροίσματος γωνιών και γωνίας 2α προαναγγέλουν την...τριγωνομετρική μορφή μιγαδικού; Και μ' εκείνους τους πίνακες, χρόνιο αίτημα των Οικονομικών και όχι μόνο, Πανεπιστημίων, τι πρόκειται να γίνει;
Πως θα...γεμίσουν οι 8 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας των Μαθηματικών προσανατολισμού στην Γ' Λυκείου;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου