27 Μαΐ 2016

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Π. ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ

Εξαιρετικό άρθρο του Π. Μανδραβέλη:

"Αφού δηλώσω φανατικός εχθρός κάθε μορφής λαϊκισμού, θα προσπαθήσω να εξηγήσω από πού προκύπτει η αγωνία μου. Υπάρχει μία απλή αλήθεια που λέει ότι όσα μαθήματα και γνωστικά αντικείμενα δεν εξετάζονται, είναι σαν να μην διδάσκονται. Όσοι ζούμε στο χώρο της εκπαίδευσης, το ξέρουμε πολύ καλά και οι υπόλοιποι μπορούν να το κρίνουν από τη δικιά τους μαθητική εμπειρία. Αυτό το απλό και αυτονόητο, αυτοί που αποτελούν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ή δεν το ξέρουν ή κάνουν τάχα δεν το ξέρουν, επειδή έχουν πρόθεση και δεν θέλουν να την ομολογήσουν.

Με το πρόσχημα ότι είναι δήθεν αριστεροί και προοδευτικοί, υπηρετούν τον σκοταδισμό και την αγραμματοσύνη… ακουσίως ή εκουσίως, αυτοί ξέρουν. Μικρός είναι ο κόσμος μας, τους προσκαλώ και τους προκαλώ να απαντήσουν σε κάποια ερωτήματα…

1. Χαρίζοντας "διά νόμου" το 1/3 τουλάχιστον της διδακτέας ύλης σε κάθε εξέταση, ποιο ακριβώς κέρδος νομίζετε ότι θα έχουν τα παιδιά;

2. Προάγοντας με το… ζόρι τους μαθητές, νομίζετε ότι προσφέρετε σε αυτούς ή στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων;

3. Γνωρίζετε ότι τα κενά γνώσης στα βασικά αντικείμενα λειτουργούν ως τροχοπέδη στην εκπαιδευτική διαδικασία και δεν βοηθάνε ούτε τους μαθητές, ούτε τους εκπαιδευτικούς;

4. Ξέρετε ότι βρισκόμαστε στο 2015 και ότι οι πληροφορίες μπορούν να φτάνουν στον καθένα μας, χωρίς να πάει στο σχολείο… οπότε, ο ρόλος του σχολείου πρέπει να είναι η επεξεργασία και η αξιοποίηση των πληροφοριών, όχι η απλή αναπαραγωγή τους; 

5. Γιατί υποβαθμίζετε συνεχώς και συστηματικά τα μαθήματα (Πρακτική Αριθμητική, Θεωρητική Γεωμετρία, Φυσική κλπ) που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της σκέψης των παιδιών, καθώς συνήθως απαιτούν μία σειρά συλλογισμών;

6. Ξέρετε ότι το δύσκολο για κάθε δάσκαλο, όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, είναι πώς θα μάθει στα παιδιά να σκέφτονται και όχι πώς θα αναμασούν τα ίδια και τα ίδια;

7. Έχετε επίγνωση των συνεπειών που θα έχουν οι αλλαγές τις οποίες προωθείτε στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και στο επίπεδο κατάρτισης των μαθητών;

8. Γνωρίζετε ότι κάθε φορά που καταργείται κάποια σοβαρή εξεταστική διαδικασία (εισαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο, πανελλήνιες εξετάσεις Β’ Λυκείου, Τράπεζα Θεμάτων κλπ) πέφτει αμέσως και κατακόρυφα το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθήματά τους;

Ο κατάλογος είναι ατελείωτος και μακάρι να υπήρχαν κάποιοι πρόθυμοι να συζητήσουμε σοβαρά για όλα αυτά. Φυσικά και δεν περιμένω να το κάνουν οι επικεφαλής του Υπουργείου, αλλά θα περιμένω να μετρήσω την ευαισθησία και να διαπιστώσω τα πολιτικά αντανακλαστικά των τοπικών παραγόντων της κυβερνητικής συμμαχίας. Προσφέρω το πόδι μου, για να πατήσουμε το φρένο πριν τσακιστούμε... Όμως, το αυτοκίνητο δεν το οδηγώ εγώ και φοβάμαι ότι, αυτούς που το οδηγούν, τους έχει πάρει ο ύπνος!"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου