8 Νοε 2014

ΕΠΙΛΟΓΗ ΝΑΙ. ΑΛΛΑ ΠΩΣ;

Με τροπολογία που κατατέθηκε χθες, το μάθημα της Πληροφορικής επανέρχεται σαν Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα.
Έχω ξαναγράψει την άποψή μου.
Η Πληροφορική επιβάλλεται από την...εποχή. Δεν μπορεί να σταθεί κανένα επιχείρημα υπέρ του αποκλεισμού της από τα κρίσιμα, για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, μαθήματα.
Επανέρχεται λοιπόν, ως η μια από τις δύο επιλογές, των μαθητών που θα επιλέξουν στην τρίτη τάξη του Νέου Λυκείου, να παρακολουθήσουν το επιστημονικό πεδίο εξειδίκευσης των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών. Η άλλη επιλογή είναι η Χημεία.
Αν ισχύουν όσα διάβασα, ο υπουργός είπε ότι στην Πληροφορική θα εξετάζονται οι υποψήφιοι που επιθυμούν την εισαγωγή τους στα αντίστοιχα τμήματα.
Αν...αποκρυπτογραφώ σωστά αυτή τη δήλωση, η Πληροφορική θα οδηγεί σε περίπου 30 ή 35 σχολές. Από τις περίπου 200.
Και όλες οι άλλες; Χημεία; Και γιατί, για παράδειγμα, οι φοιτητές του Μαθηματικού, έχουν περισσότερο ανάγκη τις γνώσεις στοιχειώδους Χημείας, αντί τις αντίστοιχες της Πληροφορικής;
Κατά τη γνώμη μου,  δικαιότερο θα ήταν να υπάρχουν οι σχολές που απαιτούν Χημεία, αυτές που απαιτούν την Πληροφορική, και όλες οι άλλες να είναι προσβάσιμες ανεξάρτητα από ποιο μάθημα έχει επιλέξει κάποιος.
Φαντάζομαι πως αυτό θα ξεκαθαρίσει. Μαζί με την οριστική...τοποθέτηση των σχολών στις ομάδες προσανατολισμού...
Και αυτό αναμένεται.
Με την ίδια τροπολογία, η Λογοτεχνία παραμένει σε δύο από τα πέντε πεδία εξειδίκευσης. Αυτά των Ανθρωπιστικών και Παιδαγωγικών σπουδών.
Προς τη σωστή κατεύθυνση, νομίζω είναι η συγκεκριμένη ρύθμιση.
Η Λογοτεχνία, ιδιαίτερα δύσκολο μάθημα, εδώ και χρόνια αφορά τη Θεωρητική κατεύθυνση και θα ήταν μια μάλλον...άδικη επιβάρυνση για τους υπόλοιπους.
Ας ελπίσουμε ότι, οι ρυθμίσεις θα οριστικοποιηθούν. Οι μαθητές που την επόμενη χρονιά θα διαγωνιστούν για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, βομβαρδίζονται κατά καιρούς από πληροφορίες και αλλαγές.
Πρέπει, άμεσα να γίνει γνωστό το...ακριβές πλαίσιο. Από τα μαθήματα, την οριστική κατανομή των σχολών,  τον τρόπο εξέτασης και βαθμολόγησης, μέχρι την διδακτέα και εξεταστέα ύλη. Πρέπει να ξεκαθαρίσουν όλα. Με κάθε λεπτομέρεια. Τι θα πει θα αλλάξει ο νόμος για τις μετεγγραφές, για παράδειγμα; Πότε θα αλλάξει; Και τι τελικά θα ισχύσει;
Ας υπάρξει μια παραπάνω συνέπεια. Σε αυτά που προγραμματίζονται και...ανακοινώνονται...
Μόλις αυτή την εβδομάδα, στις αρχές, βγήκε ο υπουργός και ανακοίνωσε ότι την Παρασκευή θα ανοίξει η τράπεζα θεμάτων για τη Β ' Λυκείου.
Η Παρασκευή ήρθε, και το μόνο που...άνοιξε ήταν η...προοπτική της Δευτέρας!
Και καλά θα μου πείτε, τι Παρασκευή τι Δευτέρα; Καμία αντίρρηση! Αλλά βρε αδερφέ, πες από την αρχή Δευτέρα!
Και το κυριότερο; Φρόντισε να είναι Δευτέρα!
Άρχισε να κάνεις τις στοιχειώδεις προσπάθειες να ανακτήσεις μέρος της, εντελώς όμως,  χαμένης αξιοπιστίας σου...
Εκτός αν βήμα για να ξανακερδίσεις αυτή τη χαμένη αξιοπιστία και να αποκτήσεις δικαίωμα σε...σοβαρή αντιμετώπιση, αποτελεί η πρόταση για...εθελοντική διδασκαλία στο Ελληνικό σχολείο, εθελοντών δασκάλων και καθηγητών, με αντάλλαγμα κάποια μόρια σε μελλοντικούς...διορισμούς! Αλλά αυτό το σχολίασαν ήδη, πολύ εύστοχα και...καυστικά άλλοι συνάδελφοι! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου