20 Νοε 2016

ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΚΕ ΥΠΟΥΡΓΕ...

Θα προσπαθήσω να γράψω τις σκέψεις μου απλά. Αφορμή άρθρο που διάβασα σε Εκπαιδευτικό site σχετικά με τις απόψεις του νέου υπουργού Παιδείας, κου Κώστα Γαβρόγλου και την γραπτή πρόταση που κατέθεσε στους θεσμούς.

Στο άρθρο διάβασα τον όρο «παραπαιδεία» αρκετές φορές. Ομολογώ ότι όταν ξεκινούσα να εργάζομαι στο χώρο της Εκπαίδευσης, πριν από περίπου 24 χρόνια, ο όρος μου φαινόταν ιδιαίτερα ενοχλητικός.
Σήμερα, στα αυτιά μου τουλάχιστον, ηχεί τουλάχιστον…γραφικός.

Το πρόθεμα «παρα» ορίζει κάτι παράνομο ή όχι; Παραοικονομία, παρακράτος, παραπληροφόρηση π.χ. Όταν λοιπόν λέμε «παραπαιδεία» τι εννοούμε; Δεν μπορεί να αναφερόμαστε στο νόμιμο Ελληνικό Φροντιστήριο. Γιατί τότε θα πρέπει να δεχτούμε ότι το κράτος, η πολιτεία η ίδια…παρανομεί. Ή μήπως τις νόμιμες άδειες λειτουργίας τις εξέδωσαν από…μόνα τους τα Φροντιστήρια;

Κε υπουργέ τα Φροντιστήρια λειτουργούν με νόμιμες άδειες που το κράτος, το οποίο υπηρετείτε, εκδίδει. Με ιδιαίτερα αυστηρά κριτήρια και σκληρές, σωστά κατά τη γνώμη μου, προδιαγραφές και απαιτήσεις. Κε υπουργέ το νόμιμο Ελληνικό Φροντιστήριο και οι δομές που το υπηρετούν είναι επιχειρήσεις που συνεισφέρουν στην Ελληνική οικονομία τεράστια ποσά ετησίως σε ασφαλιστικές εισφορές και στα δημόσια ταμεία, πληρώνοντας τους ολοένα αυξανόμενους φόρους που οι κυβερνήσεις, των οποίων είστε μέλος, επιβάλλουν.
Μπορείτε κε υπουργέ να φορολογήσετε κάτι παράνομο; Ασφαλώς όχι, ρητορικό είναι το ερώτημα.

Υπάρχει «παραπαιδεία» στη χώρα μας; Ασφαλώς και υπάρχει. Αλλά ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Την πραγματική «παραπαιδεία» δεν έχετε καμιά διάθεση να την κυνηγήσετε. Ούτε εσείς, αλλά ούτε και οι προκάτοχοί σας. Πρόσφατη είναι η δήλωση τέως υπουργού ότι δεν είναι δυνατόν να κόψουμε το «χαρτζιλίκι» του φοιτητή που κάνει μερικά «ιδιαίτερα» μαθήματα.

Δεν είναι όμως ο φοιτητής που προσπαθεί να συμπληρώσει το «χαρτζιλίκι» του το κέντρο του προβλήματος κε υπουργέ.
Υπάρχει «παραπαιδεία» κε υπουργέ. Είναι η παραοικονομία των «μαύρων» ιδιαίτερων μαθημάτων. Των μαθημάτων που παραδίδονται στα σπίτια χωρίς κανένα παραστατικό οικονομικής συναλλαγής. Ή σε χώρους, μη αδειοδοτημένους, μη δηλωμένους. Δεν υπάρχει βούληση να το σταματήσετε αυτό κε υπουργέ, με όλο τον σεβασμό στο πρόσωπό σας και στην ιστορία σας. Ακόμη και να θέλατε, δεν θα σας άφηναν. Τα «ιδιαίτερα» μαθήματα κε υπουργέ, είμαι βέβαιος ότι το γνωρίζετε, είναι η δεύτερη δραστηριότητα, και σημαντική πηγή εσόδων, για εκατοντάδες καθηγητές των Δημόσιων σχολείων μας. Μαθήματα, εξ’ορισμού παράνομα. Για να μη χρησιμοποιήσω άλλες εκφράσεις.

Εκεί είναι η πραγματική «παραπαιδεία» κύριοι που κόπτεστε για το…παράδοξο «Ελληνικό» φαινόμενο! Εκεί, αλλά εκεί είναι και μια σημαντική πηγή…ψηφοφόρων, έτσι;

Δεκάδες καταγγελίες στο παρελθόν, από την Ομοσπονδία των Ελλήνων Φροντιστών, αλλά και από τοπικούς Συλλόγους έχουν πέσει, στην κυριολεξία, στο κενό. Ούτε μια τυπική έρευνα, έτσι για τα μάτια του κόσμου…Χαρακτηριστική είναι η απάντηση υπαλλήλου της εφορίας, σε μέλος της Ομοσπονδίας, όταν πήγε να καταθέσει την αναφορά: «Αφήστε και κανέναν άλλον να οικονομήσει!!!!! Μη τα θέλετε όλα δικά σας».

Καταργήστε λοιπόν το Φροντιστήριο. Αυτή η βούληση, ναι υπάρχει. Προκύπτει καθαρά από την εισήγησή σας. Αλλά ο πραγματικός λόγος ποιός είναι; Ένας. Να αυξηθεί ο…κύκλος εργασιών της εκλογικής μας πελατείας!

Διάβασα πολύ προσεχτικά το άρθρο, στο οποίο αναφέρθηκα, ξεκινώντας να γράφω αυτές τις γραμμές. Το Φροντιστήριο είναι, πάντα κατά την γνώμη σας κε υπουργέ Παιδείας, ο κύριος λόγος απαξίωσης του Ελληνικού σχολείου. Αυτό καταλαβαίνω. Και με αυτό διαφωνώ. Μην ψάχνετε αλλού τους λόγους αυτής της απαξίωσης κε υπουργέ. Μέσα στο ίδιο το σχολείο αναζητήστε τους.

Ναι συμφωνώ. Είναι απαξιωμένο το Ελληνικό σχολείο στα μάτια της Ελληνικής οικογένειας. Γιατί όμως; Μα γιατί ΔΕΝ λειτουργεί. Έτσι απλά. Έχετε μετρήσει πόσες είναι οι εβδομάδες πραγματικού μαθήματος σε μια σχολική χρονιά; Αναζητήστε τις χαμένες διδακτικές ώρες. Θα εκπλαγείτε από την απάντηση!

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, τα σχολεία όλης της χώρας έμειναν κλειστά ώστε οι καθηγητές να εκλέξουν τα συλλογικά τους όργανα!!!! Θα αναπληρωθούν αυτές οι ώρες; Και γιατί αυτές οι αρχαιρεσίες δεν μπορούσαν να γίνουν εκτός διδακτικών ωρών; Α ναι…Το απόγευμα έχουμε και….μάθημα έτσι; Δύσκολες οι εποχές!

Πληροφοριακά, οι Φροντιστές πραγματοποιούν τις συνελεύσεις τους Σαββατοκύριακο! Και αν είναι κάτι έκτακτο, και πρέπει να είναι καθημερινή,  στις 11:00 το βράδυ!

Στα Φροντιστήρια κε υπουργέ δεν θα χαθεί ποτέ διδακτική ώρα. Και αν χαθεί, θα αναπληρωθεί. Γιατί το Φροντιστήριο κε υπουργέ, έχει ως θεμέλιο το σεβασμό στον μαθητή. Και στον γονιό, που ναι, από το υστέρημά του το πληρώνει. Και το πληρώνει, συνειδητά, εκούσια, γιατί το επιλέγει. Και ξέρει ότι αυτά που δίνει είναι ελάχιστα μπροστά σ΄αυτά που το κράτος του παίρνει έμμεσα για να συντηρεί αυτό το απαξιωμένο Ελληνικό σχολείο.

Γιατί ξέρει ότι στο Φροντιστήριο θα προσπαθήσουν, ας το πούμε απλά, να μάθουν γράμματα στο παιδί του. Γράμματα που δεν θα μάθει στο σχολείο του. Είτε γιατί εκεί θα είναι μια κατάληψη σε εξέλιξη, είτε γιατί οι καθηγητές θα απεργούν. Ή το χειρότερο γιατί εκεί κανείς δεν θα νοιαστεί πραγματικά να του μάθει γράμματα.

Και γιατί να νοιαστεί; Αν δεν μάθει ο μαθητής, θα ζητηθούν ευθύνες από κανέναν; Αν μάθει γράμματα ο μαθητής, μήπως θα αυξηθεί ο μισθός κανενός;

Αξιολόγηση. Λέξη κλειδί. Αλλά και λέξη άγνωστη για το πολύπαθο Ελληνικό σχολείο.
Αξιολόγηση. Έννοια θεμέλιο όμως για τον ιδιοκτήτη ή τον απλά εργαζόμενο καθηγητή στο Ελληνικό Φροντιστήριο.

Ζω στο χώρο του Φροντιστηρίου από το 1993. Αξιολογούμαστε καθημερινά. Και αν το αποτέλεσμα της αξιολόγησης δεν είναι καλό; Ε τότε αλλάζουμε δουλειά! Ναι έτσι απλά.

Ξέρετε τι μας αρέσει και μας εξιτάρει στη δουλειά μας; Ότι ο μαθητής μας επιλέγει. Και εξακολουθεί να μένει κοντά μας γιατί το αλάθητο ένστικτό του του το επιτρέπει. Αυτό το αλάθητο ένστικτο που τον οδηγεί στο να απαξιώσει το σχολείο του.

Δεν θέλει κανείς να πληρώνει κε υπουργέ. Κάντε όμως τον κόπο και ρωτήστε έναν από τους μαθητές μας ή τον γονιό του τι πιστεύουν για τα χρήματα που δαπανούν στο Φροντιστήριο. Ξέρετε τι θα σας απαντήσουν; Χαλάλι!

Αξιολόγηση λοιπόν η λέξη κλειδί. Το Ελληνικό Φροντιστήριο αξιολογείται. Και αυτός είναι ο λόγος που εξελίσσεται. Υπάρχει πάνω από ένα αιώνα. Και γίνεται ολοένα καλύτερο. Βελτιώνεται χρόνο με τον χρόνο.

Το Φροντιστήριο που φοίτησα ως μαθητής πριν 30 και πλέον χρόνια δεν έχει καμιά σχέση με αυτό που υπηρετώ σήμερα. Εκτός από το αυτονόητο. Την αγάπη των ανθρώπων του για την Εκπαίδευση και για τον πυρήνα της Εκπαίδευσης. Τον ίδιο τον μαθητή.

Κάντε μια βόλτα σε ένα τυπικό Ελληνικό Δημόσιο Λύκειο το πρωΐ και πηγαίνετε το ίδιο απόγευμα σε ένα Φροντιστήριο. Κάντε τη σύγκριση. Συγκρίνετε τα 25άρια τμήματα με τα ολιγομελή, ομοιογενή αντίστοιχα. Πιάστε το σχολικό βιβλίο και ξεφυλίστε μετά ένα τυπικό Φροντιστηριακό βοήθημα. Ρωτήστε, μη διστάσετε, τι είναι ο διαδραστικός πίνακας. Με υπερηφάνεια θα σας εξηγήσουν οι Φροντιστές. Και αν τύχει και σας καλέσουν σε κάποια εκδήλωση επαγγελματικού προσανατολισμού, να πάτε. Και την άλλη μέρα ζητήστε να παρακολουθήσετε μια ώρα ΣΕΠ σε κάποιο Ελληνικό σχολείο!

Ξέρω ότι είναι πολύτιμος ο χρόνος σας. Αλλιώς θα σας προέτρεπα να επισκεφτείτε ένα τυπικό Ελληνικό Φροντιστήριο ένα Σάββατο ή μια Κυριακή. Α ναι ανοιχτό θα το βρείτε. Και τον ιδιοκτήτη του, ναι αυτόν τον επιχειρηματία που ανελέητα κυνηγάτε, εκεί θα τον βρείτε.
Να διορθώνει, να προετοιμάζει το μάθημά του, να λύνει απορίες σε κάποια τάξη ή να επιτηρεί κάποιο διαγώνισμα.

Και μαθητές θα βρείτε εκεί. Να κάνουν μάθημα ή απλά να διαβάζουν. Μαθητές που δεν ήρθαν με το φόβο μιας απουσίας, ενός κακού βαθμού. Είναι εκεί γιατί το θέλουν, γιατί νοιώθουν ότι…εισπράττουν ή γιατί απλά….γουστάρουν!

«Παραπαιδεία» υπάρχει κε υπουργέ. Αναζητήστε τη όμως έξω από το νόμιμο Ελληνικό Φροντιστήριο, αν πραγματικά επιθυμείτε να την καταργήσετε.

Απαξιωμένο είναι δυστυχώς, το Ελληνικό σχολείο. Δεν ευθύνεται όμως το Φροντιστήριο για αυτήν την απαξίωση. Δεν ανταγωνίζεται κανείς στο χώρο του Φροντιστηρίου το σχολείο. Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει.

Όλοι θέλουμε να φτιάξει αυτό που ονομάζουμε Ελληνική Παιδεία. Δεν θα συμβεί ποτέ αν δεν αντιμετωπίσουμε τις παθογένειες με απόλυτο ρεαλισμό. Ναι ρεαλισμό.

Θα γλιτώσετε λέτε χρήματα αν καταργηθούν οι εξετάσεις; Και θα γλιτώσει ο κόσμος από τη δαπάνη για το Φροντιστήριο; Καταργείστε λοιπόν ότι κοστίζει. Υπάρχουν πολλά και όχι απαραίτητα στην Παιδεία.

Το Φροντιστήριο δημιουργεί λέτε, κοινωνικές ανισότητες. Γιατί κάποιοι μπορούν να το πληρώσουν και κάποιοι άλλοι όχι.
Έννοια σας κε υπουργέ και οι Έλληνες Φροντιστές φροντίζουν να δώσουν σε όλα τα παιδιά την ευκαιρία. Έστω και ματώνοντας οι ίδιοι. Ρωτήστε μας. Στη διάθεσή σας τα στοιχεία.

Τα ιδιαίτερα μαθήματα που εκβιάζονται μέσα στις σχολικές αίθουσες δεν μπορούν να πληρώσουν όλοι κε υπουργέ. Εκεί να δείτε τι συνθήκες ανισότητας δημιουργούνται!

Δεν θα το καταργήσετε το νόμιμο Ελληνικό Φροντιστήριο κε υπουργέ. Την ιστορία του την έχουν γράψει μεγάλοι δάσκαλοι…

Δάσκαλοι που το καταξίωσαν στην Ελληνική κοινωνία. Και του χάρισαν μια πραγματική ευλογία. Την αγάπη της Ελληνικής οικογένειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου